pátek 27. dubna 2012

Jablečné koblížky

Pokaždé když jdeme do obchodu loudí po mě moje drahá polovička abych mu koupila ty předražené koblížky které stejně na druhý den nejsou tolik dobré. A tak jsem hledala a hledala až jsem našla tenhle recept na domácí jablečné koblížky. No a protože sklidily úspěch tak se vámi o recept dělím.

Co budeme potřebovat?
  • 2 lžičky sušeného droždí
  • 125 ml vlažného mléka
  • 3 lžíce krupicové cukru + torchu na obalení koblížků
  • 50g rozpuštěného másla
  • 335g hladké mouky
  • 2 vejce
  • 1 lžička citronové šťávy
  • 1 lžička mleté skořice
  • 2 zelené nakrájená jablka
  • olej na smažení
Postup:
Do velké mísy vložíme droždí, 1 a půl lžíce vlažné vody, mléko a lžíci krupicového cukru a dáme na 10 minut na teplé místo, aby vzešel kvásek. Pak přidáme máslo, mouku, vajíčka a lžíci krupicového cukru. Vše promícháme vařečkou do lepivé těsta, které přendáme na pomoučený vál a uhněteme do hladka. Poté ho vložíme do vymazané mísy, přetáhneme potravinářskou fólií a dáme na teplé místo kynout na 45minut.
Poslední lžíci cukru smícháme s citronovou šťávou, skořicí a pokrájenými jablky. Těsto vyklopíme na vál a prohněteme ho asi po dobu 5 minut. Pak jej rozdělíme na dvě poloviny a vyválíme na 1 cm silné pláty. První plát rovnoměrně poklademe jablky a přiklopíme druhým plátem. Skleničkou o průměru cca 9 centimetrů vykrajujeme kolečka. Vyjde to asi na 7 - 8 kousků, které dáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme 30 minut kynout.
Nakonec koblížky smažíme ve větší vrstvě oleje z obou stran dozlatova a necháme okapat na ubrousku a ve finále obalíme v cukru.

Koblížky byly tak dobré, že na mě zbyl jen jeden. Až na tu dobu kynutí a občasný boj s vypadávajícími jablky to nebylo nic složitého, takže myslím, že se stanou pravidelnou součástí našeho kafíčkování.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!