sobota 14. července 2012

Předuzená grilovaná kýta

Protože jsem včera byla na akci, kde jsme měli kromě skvělých jitrnic také grilovanou předuzenou kýtu a já jsem dnes trošku mimo provoz, rozhodla jsem se, že dnes se trošku uliji a dám vám recept na to jak si tuto dobrotu udělat a případně jak ji využít druhý den, když vám zbude. Jen chci říct, že opravdu jsme takhle dneska "zbytky" využily, protože tahle kýta prostě neměla chybu. Jestli chcete vidět fotku ze včerejší skvělé akce, kde pivo teklo v kašně a na stromech rostly jitrnice, mrkněte ke mě na facebook.
Co budeme potřebovat?
  • vepřovou předuzenou kýtu
  • sůl
  • olej
  • pivo
  • grilovací koření
  • prolisovaný česnek
Postup:
  1. V mističce si smícháme sůl, olej, pivo, grilovací koření a prolisovaný česnek. Doporučuji nejdříve dávát grilovací koření a až pak sůl, abyste neměli marinádu příliš slanou. Množství surovin závisí od velikosti kýty. My měli opravdu velkou kýtu (akci jsme dělali asi pro 30 - 40 osob) takže od toho se odvíjelo i množství. Marináda je sama o sobě chuťově dobrá, takže ji klidně ochutnejte a podle vlastní chuti si poměr surovin namíchejte. Tuhle marinádu můžete využít na grilování čehokoli, protože je opravdu výborná.
  2. Kýtu si napíchneme na otočný gril a během opékání lehce potíráme. Během grilování se odkrajují plátky upečeného masa.
  3. Pokud nemáte otočný gril, myslím, že bude stačit, když si kýtu nakrájíte na plátky, které do marinády naložíte a pak je ugrilujete, případně upečete v troubě. Chuť bude trošku jiná vzhledem k tomu jestli zvolíte gril nebo troubu, ale v podstatě se až tak lišit nebude.
  4. Teď už nezbývá nic jiného, než si uvařit zelí tak jak ho máte rádi a k tomu nové brambory ve slupce, které se k tomu skvěle hodí.
Doufám, že když už nevyužijete třeba recept s kýtou, bude se vám hodit alespoň recept na grilovací marinádu.

Dobrou chuť!
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!