neděle 5. srpna 2012

Hovězí vývar

Krásný nedělní večer,

protože jsem včera po dlouhé době viděla svou kamarádku a patřičně jsme to oslavily, tak mi dnes přišel vhod hovězí vývar, který pro mě uvařila maminka. Ano, tentokrát jsem nevařila já, ale i tak jsem si řekla, že vám recept zveřejním, protože polévka je základ a zvlášť vývar. Na hovězí vývar existuje mnoho receptů, ale základ, kterým je hovězí maso nebo kosti a kořenová zelenina, je stále stejný.



Co budeme potřebovat?
  •  hovězí kost s masem nebo hovězí přední
  • 2 snítky libečku
  • 6 kuliček pepře
  • 1 oloupaná a rozpůlená cibule
  • kořenová zelenina (množství záleží na tom kolik ji chcete mít)
  • nudle
Postup: 
  1. Do hrnce vložíme kost nebo maso, libeček, pepř a cibuli. Zalijeme přibližně 2 litry vody a přivedeme k varu. Pak ztlumíme aby polévka jen občas probublala. Během vaření můžete odstranit kal a pěnu, záleží jak čistý vývar chcete. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že vývar vařím nejméně 2 hodiny. Pokud použiji tlakový hrnec je vaření rychlejší, ale pro sílu vývaru čas prodloužím alespoň o půl hodinky.
  2. Když maso změkne tak jej vytáhneme, nakrájíme na kousky a přidáme spolu s nakrájenou kořenovou zeleninu zpět do vývaru a vaříme ještě asi 10 - 15 minut do změknutí.
  3. Mezi tím si uvaříme v jiném hrnci nudle dle návodu.
  4. Hovězí vývar můžete nakonec ještě dosolit, ale dle zkušenosti není třeba díky libečku.
Polévku podáváme s nudlemi a případně ozdobenou čerstvým libečkem, petrželkou nebo pažitkou. Já si ještě před dovařením přidala mraženou brokolici a hrášek.
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!