pátek 31. srpna 2012

Koláč s vanilkovým krémem

Protože dnes odjíždím na svatbu mé kamarádky, chtěla bych se hned na začátku omluvit, že zítra nebude zveřejněn žádný recept. Ale jistě to chápete. A tak jsem se rozhodla, že se s vámi na ten jeden den rozloučím něčím sladkým a dobrým (ostatně dobrým jako vždy :-) )


Co budeme potřebovat?
  • 90g másla
  • 160g cukru
  • 150g hladké mouky
  • špetka mleté skořice
  • 250ml mléka
  • 250g rostlinného tuku
  • 1 vanilkový pudink
  • 250g tvarohu
  • 1 meruňkový kompot
Postup:
  1. Máslo pokrájíme na kousky. Přidáme k němu mouku, cukr a 100g cukru. Z těchto ingrediencí vypracujeme drobivé těsto, které vtlačíme do formy 20x15cm. Velikost formy zkuste přibližně dodržet aby se vám koláč povedl.
  2. Pudinkový prášek a 60g cukru rozmícháme v 50ml mléka.
  3. Zbylých 200ml mléka přivedeme k varu, vlijeme mléko s pudinkovým práškem a za neustálého míchání povaříme. Pudink by měl zhoustnout.
  4. Troubu předehřejeme na 175°C (horkovzdušnou na 155°C).
  5. Pudink utřeme s tvarohem a rostlinným tukem.
  6. Krém rozetřeme rovnoměrně na těsto, poklademe meruňkami a pečeme přibližně 1 hodinu. 
  7. Koláč necháme důkladně vychladnout.
Pokud by někdo chtěl, může si v kompotové šťávě, které by mělo být z velkého kompotu 250ml, uvařit dortovou želatinu v sáčku podle návodu a koláč želatinou po lžicích zalít a nechat zatuhnout.
Já osobně želatinu ráda nemám a tak jsem ji nedávala.
Musím se přiznat, že koláč se mi trochu při vytahování z formy rozpadl a tak je vyfocený ve formě. Ne nadarmo jsem vám psala abyste dodrželi velikost formy :-)
Ale chuťově byl výborný!!!
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!