středa 1. srpna 2012

Míša řezy

Krásný den vám přeji,

taky máte rádi nanuk Míša? Já jej zbožňuji. A o to víc jsem byla ráda, když se mi podařilo na internetu u skvělé Cataliny najít recept na Míša řezy, který je podle mě nejlepší! Dovolila jsem si ho půjčit na svůj blog a zprostředkovat ho i vám, mým čtenářům, abyste si tuto dobrotu mohli upéct. Musím říct, že ještě včera večer jsem v 11 hodin naběhla do ledničky na malý kousek, protože jsem prostě neodolala.


Co budeme potřebovat?
 těsto:
  • 6 vajec
  • špetka soli
  • 125g cukr krupice
  • 2 lžíce oleje
  • 30g kvalitní kakao na pečení
  • 90g prosátá polohrubá mouka
  • 6g kypřící prášek (většinou odpovídá půl sáčku)
krém:
  • 500g plnotučný měkký tvaroh ve vaničce
  • 250g změklé máslo
  • 200g cukr moučka
poleva: 
  • 160g kvalitní hořká čokoláda
  • 80g 100% rostlinný tuk
Postup: 
  Korpus:
  1. Do jedné větší mísy si dáme žloutky a do druhé bílky. Troubu si předehřejeme na 180°C.
  2. Bílky vyšleháme se špetkou soli do tuhého sněhu.
  3. Ke žloutkům přidáme cukr a ušleháme do žluté pěny - asi 3 - 5 minut.
  4. V menší misce si smícháme mouku, kakao a prášek do pečiva.
  5. Ke žloutkům postupně přidáváme po částech a střídavě bílkový sníh a mouku. Vše důkladně promícháme a nalijeme na plech vyložený pečícím papírem.
  6. Pečeme při 180°C asi 10 minut. Upečený korpus poznáte tak, že zapíchnete dřevěnou špejli, která po vytáhnutí na omak nelepí. Korpus pak necháme důkladně vychladnout.


 Krém a poleva
  1. Než nám korpus vystydne, tak si v míse ušleháme změklé máslo s moučkovým cukrem a nakonec přimícháme  i tvaroh. Měl by vzniknout hladký krém, který naneseme na studený korpus a poté vložíme do ledničky aspoň na 30 minut, aby krém zatuhl.
  2. Nakonec si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s tukem a polevu nalijeme na tvarohový krém a rozetřeme. Pracujeme rychle, aby se nám krém s čokoládou nepromíchal.
  3. Míša řezy dáme na 3 minutky zatuhnout do lednice. Pak vytáhneme, nakrájíme na jednotlivé kousky (to proto, aby nám při úplném zatuhnutí křupavá čokoládová poleva nepraskala) a opět dáme tuhnout.
Hotové Míša řezy jsou opravdu skvělé a záleží čistě na vás jak dlouho vám vydrží a jestli vám budou chutnat v den upečení, nebo až na druhý či třetí den. Já si myslím, že u nás se třetího dne tato dobrota nedočká :-)
Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!