pátek 3. srpna 2012

Mrkvový dort

Krásný večer,

dnes mám pro vás recept na další sladkou a přitom zdravou dobrotu. Mrkvový dort osobně příliš nemusím, ale většina lidí ho má moc ráda a tak jsem se rozhodla, že recept zveřejním i pro vás, abyste si jej mohli doma udělat. Fotka je dnes z toho co zbylo, protože se na něj všichni vrhli. A jen chci říct, že od klasických mrkvových dortů se ten můj liší tím, že místo citronové polevy jsem zvolila čokoládovou.



Co budeme potřebovat?
  • 300g loupaných mandlí (nejlépe lupínky)
  • 300g cukru krupice
  • 300g strouhané mrkve
  • 80g polohrubé mouky
  • 4 vejce
  • špetka soli
  • citronová kůra
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1 čokoláda na vaření
  • 30g 100% rostlinného tuku
Postup: 
  1. Ve větší míse si smícháme vejce, cukr a nastrouhanou mrkev.
  2. Asi 2 hrstičky mandlí si dáme na chvíli do mrazáku - cca 10 - 15 minut. Tuk který je v nich obsažených pak při mixování nebude způsobovat, že se bude mouka z mandlí lepit. Mandle z  mrazáku tedy rozmixujeme na mouku.
  3. Zbylé mandle nasekáme dle požadované hrubosti. Já mám ráda, když to v dortu křupne, takže to se sekáním nepřeháním.
  4. Do mísy kde máme vejce,cukr a mrkev přidáme mouku z mandlí, kousky mandlí a přimícháme nastrouhanou citronovou kůru, špetku soli, mouku a kypřící prášek.
  5. Vše důkladně promícháme a dáme do vymazané, nebo pečícím papírem vyložené dortové formy. 
  6. Pečeme v předehřáté troubě při 160°C 10 minut. Pak teplotu zvýšíme na 180°C a pečeme dalších 30 minut.
  7. Po upečení necháme dort vychladnout a mezi tím si připravíme polevu. 
  8. Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a tuk. Polevu necháme 3 minutky chladnout a pak rychle rozetřeme na vrch dortu a dáme chladit do ledničky, dokud poleva neztuhne.
Mrkvový dort mám ráda se sklenicí mléka :-)
Na závěr bych také chtěla poděkovat mé sestře, která mi tuhle fotku pořídila a mě přijde opravdu povedená.
Petra


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!