středa 26. září 2012

Domácí pita chleba

 V poslední době jsem si oblíbila pita chleba, který plním vším možným co mám doma a co mě napadne a co mi chutná. A protože mi přijde, že v obchodech je drahý, tak jsem se rozhodla vyzkoušet domácí. A myslím, že to dopadlo víc než dobře. A kdo by chtěl, může si zkusit zdravější variantu se zdravější moukou.
 Co budeme potřebovat?
  • 1 hrnek teplé vody (ne horké)
  • 2 lžičky instantního droždí
  • 2 a půl hrníčku hladké mouky + na podsypání
  • špetka soli
  • 1 - 2 lžičky olivového oleje
Postup:
  1. V míse si smícháme vodu a droždí a necháme asi 5 minut odležet, aby vzešel kvásek.
  2. Pak přimícháme 2 a půl hrnečku mouky, sůl, olivový olej a začneme vypracovávat těsto.
  3. Těsto si přendáme na pomoučenou pracovní plochu a vypracujeme hladké a nelepivé těsto. Pokud je potřeba, přisypte trochu mouky, ale raději méně než více, pak jsou chleby moc moučné a nedobré.
  4. Vezmeme si druhou misku, kterou si lehce vymažeme olejem, dáme do ní těsto, lehce posypeme moukou, přikryjeme utěrkou nebo potravinářskou folií a necháme alespoň hodinu kynout. Kdo vydrží, nechá kynout až dvě hodiny, což doporučuji.
  5. Po vykynutí těsta si jej rozdělíme asi na 8 kousků, které buďto vyválíme, nebo rukou vypracujeme placky o průměru 15 - 20 cm a tloušťce asi 0,5 cm.
  6. Troubu si předehřejeme na 220°C a pak na plechu pečeme jednotlivé placky přibližně po dobu 5 minut. Pita chleba se začne nafukovat a je hotový až se nafoukne jakoby balonek.
Vychladlý pita chleba si rozřízněte, aby vám vznikla kapsa a naplňte oblíbeným dresingem, zeleninou, masem a vším možným co máte rádi a co vás napadne.
Petra


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!