neděle 21. října 2012

Houbový guláš

Dnes jsem byla opět na houbách a ze začátku jsem byla opravdu zklamaná z lesa, kam jsme se dostali. Pak se ale přede mnou začal objevovat jeden hříbek vedle druhého a má nálada se zlepšila. Doma nám to vyšlo na dva tácky k sušení, pořádnou porci smaženice, výborný houbový guláš, na který vám dám dnes recept a ještě se můžete těšit zítra na houbovou omáčku. Ano, houby miluji. A už teď přemýšlím, kdy na ně půjdu příště, takže pokud byste měli pár hub navíc a nevěděli co s nimi, dejte mi vědět.
Co budete potřebovat?
  • 4 - 6 stroužků česneku (podle chuti)
  • 1 malá cibule 
  • 3 lžíce sádla
  • 1 lžička gulášového koření
  • 2 lžičky sladké mleté papriky
  • 1 lžička kmínu
  • 1/2 - 1 lžička soli
  • 1 litr vody
  • 1 střední brambora
  • houby (já měla asi 250g)
Postup:
  1. Sádlo si rozpálíme ve větším hrnci. Cibuli si nakrájíme nadrobno necháme zesklovatět na sádle asi po dobu 5 minut. 
  2. Přidáme prolisovaný česnek, sůl, kmín, gulášové koření, mletou papriku a houby. Orestujeme asi minutu.
  3. Přilijeme litr vody a necháme vařit asi 20 minut. 
  4. Do guláše nastrouháme na jemno neuvařenou bramboru a povaříme 20 minut, dokud se nám guláš nezahustí.
  5. V případě, že se vám guláš zdá málo hustý, můžete jej ještě zahustit jíškou, ale dle mého názoru to není potřeba.

Guláš podáváme s chlebem nebo knedlíkem a je opravdu výborný.
Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!