čtvrtek 1. listopadu 2012

Kuře se švestkami a olivami

 Kuře je u nás oblíbené jídlo už jen z důvodu, že se hodí do troubu a za hodinku je hotovo. Protože mě ale omrzelo posypat kuře grilovacím kořením, tak jsem se rozhodla vyzkoušet trochu něco jiného. Ani nevím jak mě tato kombinace napadla, možná pro to, že mám všechny ingredience ráda, měla jsem je doma a tak jsem to zpatalala dohromady. Kupodivu to bylo moc dobré, takže se toho nebojte a určitě kuře vyzkoušejte.
Co budeme potřebovat?
  • kuřecí čtvrtky
  • 4 stroužky prolisovaného česneku
  • 1 lžička oregana
  • sůl
  • pepř
  • 1 lžička vinného octa
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 5 - 6 vypeckovaných švestek
  • 1/2 šálku vypeckovaných zelených oliv (stačí takový ten malý sáček)
  • 4 bobkové listy
  • 1 šálek bílého vína
  • 1 lžička petrželky
  • 1 lžíce cukru
Postup:
  1. Do velké mísy, nebo pekáčku ve kterém budete péct, dáme kuřecí čtvrtky, oregano, špetku soli, špetku pepře, ocet, olej, švestky nakrájené na půlky nebo čtvrtiny, olivy, česnek a bobkové listy.
  2. Takto naložené kuře nechám zakryté marinovat přes noc.
  3. Druhý den kuře posypeme cukrem a zalijeme vínem.
  4. Pečeme přibližně hodinu při 180°C a během této doby kuře poléváme šťávou.
  

Kuře je výborné a hraje všemi chutěmi. Možná to nebude jídlo pro každého, ale já si ho zamilovala. Jako přílohu doporučuji rýži, která nasákne šťávu.
Petra



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji mockrát za Vaše komentáře, které mi dělají velkou radost!